سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش یادگیری سئو سازی سایت

امروز آموزش سئو به یک امری واجب تبدیل شده که اگر از آن بهره مند شویدقطعا میتوانید به موفقیت های زیادی برسید. سئو سایت یکی از ترفندهای کلیدی در بین موتورهای جستجو می باشد و به کمک بهینه سازی میتوانید یک سایت پر محتوا و با کیفیت در دید کاربران مختلف قرار دهید. آموزش سئو اگرچه کمی مبهم است ولی اگر هوشیار باشید قطعا میتوانید از طریق آن راه صد ساله را یک ساله با موفقیت پیش ببرید. اگر در این صفحه از سایت کاسب باشی قرار گرفته‌اید قطعا سوالی در ذهن شما پیش آمده که هرچه سریع تر ‌میخواهید بدانید که سئو چیست؟ به زبان ساده و توصیف عبارت “SEO” از سه کلمه Search Engine Optimaize تشکیل شده و به معنای پرشین می‌شود بهینه سازی برای موتور جستجو، البته اگر بخواهیم به معنای مفهوم کلمات پی ببریم. بهترین است معنایی تجربی که ما به آن رسیده‌ایم را مورد تفهیم شما عزیزان قرار دهیم.

با توجه به تجربیات بدست آمده سئو به معنی ایده پردازی، بازی با کلمات کلیدی و نوشتن محتوای با کیفیت و چیدمان کلمات کلیدی در متن محتوا به گونه‌ای که به جملات آسیب نرساند. از سال 2012 زمانیکه گوگل اعلام نمود هوش مصنوعی خود را وارد مدار جستجوی خود کرده این حدس زده می‌شد که یک روزی ربات‌های گوگل دقیقا مثل یک انسان رفتار کنند.

پس حتما هوش مصنوعی گوگل را برای انجام امور فعالیت خود در نظر بگیرید، چون دقیقا قسمت‌های مهم سایت را تجزیه و تحلیل کرده و سپس رتبه سایتتان را مشخص می‌کند. ایده یابی یکی از مهمترین نکات کلیدی در سئو سازی سایت است چون ایده‌ها باعث تولید محتوای حرفه‌ای شده و هرچقدر بتوانید کلمات کلیدی را با جملات خلاقانه بنویسید 100% در روند رتبه‌گیری سایت تاثیر گذار خواهد بود. هز زمان در مورد خلاقیت صحبت می‌کنیم کاربران فکر می‌کنند که باید کاری خیلی خاصی انجام دهند اما اینطور نیست! منظور از ایده و خلاقیت یعنی عناوینی جذاب حرفه‌ای بنویسید و محتوا را متناسب با عنوان توصیف کنید. مثل “مهمترین نکات جذاب در آموزش سئو سایت” به همین راحتی با بازی کلمات می‌توانید ایده‌یابی کنید.

فاکتورهای مهم سئو سایت

قبل از شروع آموزش سئو سایت باید با فاکتورهای مهم اساسی آشنا شوید با توجه به ابتدای مقاله که توضیح دادیم سئو به سه بخش تقسیم می‌شود حالا باید فاکتورهای بخش‌های مختلف آن را مورد تحلیل قرار دهید.

  • سئوداخلی محتوا نویسی، لینک سازی داخل، فهرست سازی، ساخت صفحات مادر ور فرزند از مهمترین نکات کلیدی هستند.
  • سئوخارجی شامل لینک بیلدینگ، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ور هرگونه فعالیت خارج از سایت که ربات‌های گوگل را به سمت سایتتان هدایت کند شامل می‌شود.
  • سئوتکنیکال شامل بهینه سازی سورس سایت، رفع مشکلات فنی هاست، تنظیم robots.txt و تنظیم فایل htaccess مهمترین قسمت‌های تکنیکال هستند.

شایان ذکر است گوگل فاکتورهای زیادی را بصورت محرمانه نزد خود نگهداری می‌کند ولی با توجه به تجربیات به دست آمد توسط سئوکاران به مهمترین آنها در قسمت بالا اشاره نمودیم. این موارد را اگر همیشه به آن عمل کنید و زیاده روی نکنید قطعا هم رتبه خوبی را بدست می‌آورید و هم کسی نمی‌تواند با شما رقابت کند.